Resurse creștine
Articolele publicate pe acest blog doresc să te deschidă la o paradigmă nouă de intrepretare, unitară, coerentă și consecventă de-a lungul întregii Biblii, ce cuprinde semnificația păcatului, a mântuirii, a împlinirii Promisiunii, a Legămintelor. Încurajăm exegeza corectă a unicului și indivizibilului escaton biblic – perioada dintre Cruce/Rusalii și întoarcerea lui Christos în timpul perioadei scurte a unei generații – pentru a înțelege CÂND, UNDE și CUM au avut loc „lucrurile din urmă”.
Eschaton-ul - tranziția Veacurilor (Legămintelor)
Interesat să dezbați zilnic idei noi din Scripturi?
împărtășește cu alții bucuria deplină a realității Împărăției lui Dumnezeu, aici și acum, a învierii spirituale promise și a prezenței lui Dumnezeu
Ultimele articole
Subiecte biblice
A Doua Venire a lui Isus
Ce principiu al hermeneuticii schimbă venirea nevăzută, spirituală a lui Christos în împărăția Lui de la Rusalii într-o venire fizică a lui Christos vizibilă pentru fiecare ochi la sfârșVitul veacului? Este Împărăția care vine la Parousia diferită de cea de la Rusalii?
Tranziția Legămintelor
Rusaliile reprezintă începutul sfârșitului Vechiului Legământ, adică Zilele din urmă ale acestuia, iar căderea Ierusalimului din AD 70 marchează încheierea procesului tranziției la Noul Legământ.
Pildele Împărăției
Deoarece Biblia este o carte exclusiv iudaică, pentru ca Pildele lui Isus – despre modul și vremea venirii Împărăției și despre Judecată – să fie înțelese corect, acestea trebuie evaluate și păstrate în contextul lor iudaic și istoric al primului secol.
Geneza și Creația Legământului
Perspectiva “Creația Noului Legământ” reinterpretează creația biblică nu ca un eveniment fizic singular, ci ca o metaforă teologică a tranziției de la Vechiul Legământ la Noul Legământ în creștinism. Aceasta diferă de interpretările literaliste sau tradiționale, care privesc Creația din Geneza ca pe o relatare în care universul și viața au fost create în șase zile.
Potopul lui Noe
Argumentele exclusiv biblice – prin care Biblia se interpretează prin termenii ei înșiși – în favoarea unui potop local, și nu global, are multe implicații pentru teologia creștină și o viziune adevărată asupra lumii. Contextul legămintic explică promisiunea necondiționată a lui Dumnezeu din legământul Său de pace de după Potop.
Răpirea în văzduh
Pentru cei care cred într-o răpire a omului de pe pământ, e-21.i vor trebui să dovedească că venirea lui Christos din Ioan 14 și 1 Tesaloniceni 4 în vederea întemeierii locașului (locuinței) lui Dumnezeu cu oamenii este o venire diferită de cea promisă în Apocalipsa 19-21. Apocalipsa postulează venirea din cer a locuinței pregătite. Nu este o mutare a omului de pe pământ.
Site-uri cu articole și publicații
Podcast „Dincolo de vremea sfârșitului”
Emisiune cu peste 40 episoade audio, cuprinzând mai multe subiecte biblice:

Iosif Dragomir
Emisiune cu peste 40 episoade audio, cuprinzând mai multe subiecte biblice: Paradigmele de interpretare escatologice, Afirmații temporale din NT, Vremea Sfârșitului, Împlinirea Vremii, Zilele din Urmă, Urâciunea Pustiirii, Profeția săptămânilor din Daniel, Venirea pe nori, Parousia, Împărăția lui Dumnezeu, Relația dintre cele 2 Legăminte, Pildele Împărăției.
Ascultă podcastul din aplicația preferată:


Discută și află

Avem argumente solide să credem că perdeaua sau bariera dintre om și Dumnezeu a fost, prin urmare, definitiv îndepărtată prin lucrarea lui Christos pentru cei „în Christos”, la instalarea deplină a Noului Legământ. Dacă „acea perdea se află încă la locul ei” cum pretind unii, întrebăm din nou: care este rostul jertfei lui Christos și al Noului Legământ? Cu ce este Noul Legământ superior celui Vechi? Cum este jertfa lui Christos mai bună decât jertfele de animale? De ce perdeaua din templu s-a rupt în momentul morții lui Christos? Ce a simbolizat acel lucru? Sau dacă acea perdea este încă la locul ei, când va fi dată la o parte și prin ce mijloace?